DSC_7604

Nobody puts baby in the corner. Någon annans beslut är inte mitt ansvar. 

För några veckor sedan fick jag en stor förfrågan. WOW vilken känsla, de ville ha MIG. De vill lyssna på mig och min expertis inom detta område.
Känslan var verkligen helt otrolig, jag flög på moln. Avtalet var inte klart och så var det frågan om kostnad. Men ändå, klart detta skulle gå i hamn. De hade ju kontaktat mig på eget initiativ.
Idag kom mailet jag väntat på och med spänning öppnade jag det. NU skulle det stå att det godkände min offert och att föreläsningen var spikad!

Föreläsning om anhörigstöd

”tyvärr har det blivit en ändring i dagordningen så vi hinner inte med ditt ämne och din föreläsning”

Chockad och förvånad?! Nja inte direkt. Det tog liiiite för långt tid för dem att godkänna offerten eller komma med motbud. Så jag blev kanske inte allt för förvånad.
Med facit i hand vet jag numera att det ämne jag skulle prata om inte är prioriterat så kanske trodde de att jag skulle göra det gratis.

Men se, den luringen går jag inte på. Att stå inför högt uppsatta politiker och prata om mitt expertområde gratis eller för en symbolisk summa gör jag inte. Jag vet mitt värde!
Nu kanske det är så att de fått ändra om i dagordningen och att det inte alls handlar om pengar.
När jag körde från dagis började tvivlet smyga sig på.
Är det för att de inte tycker att jag är tillräckligt bra? Är jag inte tillräckligt tydlig i min expertis? Var offerten för hög, jag kanske inte är värd den summan? Var jag för på? Vad kunde jag gjort annorlunda? Lurar jag mig själv?

Kvinnlig företagare

Kom till uppfarten och där fick jag högt säga STOPP!!!! Vänta lite nu, det är ju inte mig det är fel på. Det är inte på grund av mig, min kunskap eller den person jag är. Att jag inte fick detta uppdrag och denna kund har ju inget med min kunskap att göra. Det var inte meningen bara. Det var inte min kund och inte min publik.

Jag fick påminna mig om att ansvaret för deras beslut inte är mitt. Istället känner jag mig tacksam, dels för insikten samt erfarenheten inför framtiden. Så nästa gång jag tappar en kund eller ett uppdrag så vet jag att det inte beror på mig eller att jag inte är tillräckligt bra. Det är för att det inte var min kund, och det är okej. Jag är precis lika duktig på det jag gör. Det var bara inte meningen.

Så nu har jag en skön känsla i kroppen. Jag blev en erfarenhet rikare, jag lyckades stoppa tvivlet och blev ännu starkare i mig själv och min expertis.

"Nobody puts baby in the corner"
Power!

Framgång

Kommentera gärna:

Payson logo